Bolggtorka + Födelsedagspojk!

Jag har blivit så dålig på att blogga nu för tiden! Jag har väldigt mycket på gång så jag får ingen tid eller ork till bloggen i slutändan. Men nu har jag ca 10 minuter kvar i lugn och ro. Here we go!

Min brorsa fyller 10 år idag! Det är sjukt stort för mig för just hans födelsedag har en massa minnen i sig. Inte nog med att han föddes men mamma blev även sjuk efter att han föddes.  Det är svårt att inte tänka på när denna dagen faktiskt dyker upp varje år, men vi spenderar endats tiden till att fira mini. :)

Skolan idag var något extra. Vi spenderade historialektionen till att hålla våra tal till svenskan eftersom vi ska ha historieprov imorgon. Självklart var jag sist av alla och jag pratade om hur det är att leva med en psykiskt sjuk förälder. Jag var fruktansvärt nervös eftersom jag aldrig har varit riktigt öppen om det till en stor folkmassa! Jag stod där framme vid talstolen och bara darrade på rösten och benen bara skakade! Då hade man en fruktansvärd tur som stod bakom en stor träplanka! Jag fick iallafall några frågor efteråt och oerhört mycket beröm. Jag fick en massa klappar på axeln, några kramar och de fina orden: "Du var helt fantastisk, Malin! Du ska vara stolt över dig själv!". Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna! Shit! Jag går i en helt underbar klass i en underbar skola! Jag trivs så bra på Vasa! Sp1c håller alltid en plats i mitt hjärta! :)

Snart kommer främmandet så jag ska ta och avrunda här!
Ciao! :)

Kommentarer
Postat av: en klasskompis

Malin! Dem minutrarna du stod framför klassen och höll tal var minuter i mitt liv jag aldrig glömmer, de var så otroligt givande... Du är den mest fantastiska person jag mött på! Så stark! Be proud och fortsätt vara den du är :)

2010-05-07 @ 14:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0