Hålla tal inför klassen = tummen upp!

Våran klass skulle ha förberett ett tal på en minut på engelskan till idag... det hade ju inte jag gjort! Eller jo, bara det att jag inte var klar! Men det sket jag i! Eftersom jag har blivit vän med Simon som går estet så har man lärt sig av honom att estetare improviserar! Jag hade valt tre stycken estetlinjer efter sam språk så jag får visa upp min kreativa sida! Jag var grymt nervös men det var bara att skaka av sig det och ropa ut med ett leende: "Hello everybody!!!!". Ämnet jag pratade om var.... *trumvirvel*.... da da da daaaa.... The Simpsons! Haha!

Det mitt tal mest handlade om var grundläggande "fakta" om familjen. Dvs mest om deras yttre och det de brukar säga i serien som t.ex "D'oh! Ay caramba! Hmmmmh!". Annars var det om varför familjen var just gula, varför Marges hår är blått och ser ut som en kaktus och varför ingen vet vilken stat de bor i. Jag har försökt lista ut det ett bra tag nu men det är inte så lätt... haha!

Det gick förvånadsvärt bra! Jag som brukar stamma pga nervositet och haka upp mig och skaka osv. Inget av det en här gången! Nu får man väl hoppas på att man fick bra reslutat på talet också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0