Woh-oh Alexandra du har ingen chans...

Ja, som sagt kom det tyska elever till Sverige igår och "min tysk" heter Alexandra. Just därför har jag min rubrik... hehe! Det blir väldigt mycket engelska och det är sjukt ovant! Men det går ganska bra ändå. :) Jag ska öva lite på min tyska så man kan använda det med.

Första halvan av dagen var alla tyskar med sina värdelever i skolan på lektionerna osv. Jag trodde att vi skulle börja med engelska kl. 9.40 men vi hade tydligen ingen engelska så man fick 3 timmar håltimme så vi gick bara ut på stan under de timmarna. :P Vi åt lunch tillsammans osv. Hon hade ju sina tyska kompisar där så de satt och pratade tyska medan jag, Matilda och Hannah från Matildas klass satt och fattade ingenting och pratade på svenska istället. ;)

Efter lunch hade vi en till håltimme på nästan 2 timmar och vi gick med dem till Borgarskolan där de skulle samlas och gå på rundvandring på stan och vi andra skulle tillbaka till våra lektioner. Efter det gick vi tillbaka till Borgarskolan och skulle hämta dem vid 17.00 men de var tydligen tidiga tillbaka så man fick vänta en stund på föräldrarna.

När vi kom hem så var hon så snäll och gav oss några fina presenter. Hon hade två vinflaskor, kakor och godis från Tyskland. :) Pappa blev ju överlycklig för vinet. ;) Jag tänkte att jag skulle köpa lite svenskt godis till henne som hon kan ta med sig hem. Det enda jag kommer på nu är Ahlgrens bilar... Finns det något mer?! :O

Kommentarer
Postat av: Lina

MARABOU!!!!!! :)

2009-09-11 @ 18:07:53
URL: http://jordizar.blogg.se/
Postat av: JUNO

svar : jag log för mig själv när jag läste din fina kommentar!:) Tack så jätte mycket!

2009-09-12 @ 21:28:58
URL: http://jjuno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0