Tyska utbytet summering del 1

Nu tänkte jag summera lite om tyskarnas besök här i Sverige men det kommer bli ganska mycket så jag tar högst 2 dagar, kanske 3 för sig. Jag kommer inte komma ihåg allting från veckan men jag ska sätta på minnet i högvarv och se vad jag får fram. :)

Först och främst skulle alla svenskar ta sig till Västertull vid Borgarskolan ca 8.30 på morgonen för att hämta sin tysk och vi gick med dem till skolan och de skulle vara med oss halva dagen i skolan men tydligen hade inte vi någon lektion på morgonen och hade 3 timmars håltimme istället med lunch inkluderad så jag fick visa runt lite och vi gick på stan en stund. Efter det åt vi lunch och gick mot skolan igen och de skulle vara med under våran tyska lektion och berätta lite om sig själva på tyska såklart och de pratar ju med dialekt så det var ganska svårt att förstå! x'D Efter det hade tyskarna rundvandring på stan och sen var dag ett avklarad.

Dag två lämnade vi av Alexandra (min tysk) på Borgis och denna dagen skulle hon vara i Uppsala och jag hade bara en lektion med två dagar så jag fick några timmar för mig själv den dagen. :) Inget speciellt med fredagen.

To be continued... ;D
Haha!

Kommentarer
Postat av: Irma

Fin blogg du har =) spana gärna in min. kram

2009-09-19 @ 13:02:56
URL: http://irmush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0