Lyckad skoldag

Hemma från en lyckad skoldag! :) Hela dagen har i stort sätt bara handlat om repetition för prov. Har tyskaprov på torsdag så vi repeterade om verb. Vi lyssnade även på en tysk låt. Vi har vikarie just nu för min egentliga tyskalärare är i Österrike och har fått något slags stipendium. :) Men våran vikarie verkar älska den tyska pop-gruppen Die Prinzen av någon anledning. Han är själv ca 50 år eller något sånt. ;) De har en bra låt som jag redan har lagt upp på bloggen men låtarna som vi lyssnade på nu är helt värdelösa men roliga att lyssna på. ;)

Millionär



Küssen verboten


På engelskan hade jag redovisning om en bok som jag inte ens har läst ut än... haha! Men jag tycker att jag hann läsa tillräckligt långt för att kunna berätta om den grundläggande handlingen. Jag lyckades faktiskt få ett VG+ på det. :) Boken jag läser heter The best little girl in the world och handlar om en tjej som faller offer för Anorexia och skapar en ny människa av sig själv som ska vara smal och perfekt. Väldigt gripande bok!

Eftersom min engelskalärare är min konatktlärare så bad jag honom att skriva på min ledighetslapp och nu är det helt säkert att man får åka iväg! :) Matilda har också fått ledigt nu så det är 99% chans att vi åker dit! :D Gud vad härligt!!!! Jag längtar verkligen!!!!!



Snart bär det av till gitarrkursen, jag tror att det är sista gången för denna termin. :( Så jävla trist!!! Jag ska skriva ut några ackord på en låt som man kanske ska spela. :)

See you later! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

så bra:D jo tack



vad gör du?:D

2009-11-24 @ 16:14:24
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jaa!Bara mamma kan bestämma sig nångång.Nu är ledighetslappen nästan komplett,fattas bara en sak...

2009-11-24 @ 20:00:50
Postat av: Sandra

boken låter väldigt bra , synd att jag inte kan engelska xD

2009-11-24 @ 22:57:38
URL: http://piratflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0