Idol 2009 6/11

Jag tyckte att detta avsnittet i idol var lite speciellt så jag skulle vilja blogga lite om det.

Jag tyckte inte att det var så många bra låtar idag men några levererade verkligen!

Rabih - All my life: Jag har aldrig riktigt tyckt om Rabihs röst. Enda gången han levererade var när han sjöng Michael Jacksons 'You are not alone'. Han har aldrig varit någon favorit hos mig och även så var fallet ikväll.
Betyg: 1/5


Mariette - Because the night: Mariette har jag alltid tyckt om! Men låten som hon hade tyckte jag inte så mycket om från början eftersom den finns med i videoklippet där Johnny Depp spelar transa och löjtnant som smeker sig själv i grenen... hehehe. Jag betraktade låten som lite porrig men Mariette gjorde låten helt amazing! Jag blåste av stolen när hon sjöng. Det var kanonbra!
Betyg: 5/5


Reza - Summertime: Reza är inte heller någon av mina favoriter. Hon påminner mig lite om Sepideh från förra året. Men däremot tycker jag att Reza sjunger med mer kompetens och elegans än vad Sepideh gjorde. Jag tyckte att hon bara stod på scenen och skrek. Reza kan iallafall sjunga! Hon var väl okej ikväll. Det var godkänt. :)
Betyg: 3/5


Calle - With a little help from my friends: Nej, Calle är inte någon favorit heller för mig men jag tycker att han sjöng ganska bra idag! Låten passade honom och det var helt okej faktiskt.
Betyg: 3/5


Tove - In the ghetto: Tove är tveklöst en av mina favoriter i år! Men idag tycker jag inte att hon var lika bra som hon kunde vara. Det var bra men hon kunde ha gjort så mycket bättre! Hon hade tur som inte hängde löst idag.
Betyg: 3/5


Eddie - If you're not the one: Jag måste ärligt säga att jag är enormt besviken. Jag tycker om Eddie men han är en svag länk i tävlingen, tyvärr. Låten passade inte alls och det var falskt hela vägen. Tyvärr Eddie.
Betyg: 2/5 - Detta är en svag tvåa!


Erik - The show must go on: Ja, vad ska man säga? Erik lyckas alltid, gång på gång att leverera! Detta är vinnaren i år! Han är den starkaste länken i tävlingen. Han har en sån power när han uppträder och låten han hade ikväll var helt... wow! Heja Erik!
Betyg: 5/5


I finalen kommer Erik och Mariette stå! Det är jag 99,9% säker på! Blir det inte så, blir jag extremt chockad! Jag är inte förvånad att Rabih åkte ut ikväll faktiskt. Men jag förväntade mig att han skulle hänga löst med Eddie. Men hur kommer det sig att Mariette hängde löst?! Hon är ju så oerhört duktig! Hon förtjänade inte att hänga löst faktiskt.

Nu ska jag och brorsan käka chokladpudding, den har stått i kylen i timmar nu!
God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra blogg,och fin ,helt underbar :D

Min blogg är inte lik din,men den är bra ändå tycker jag ;) Den handlar om hur man kan förbättrar sin självkänsla och självförtroende .ja,och så handlar den om massa andra sker som tonåringar går igenom. Du kan ju kolla in den,även om den kanske inte är någonting för dig,de den ett försök;)

Den heter ialf ; http://jjuno.blogg.se

2009-11-07 @ 13:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0