What a day!

På måndagar ska jag börja kl. 11 med matte så jag gick upp kl. 9 för att hinna med allt jag ska hinna med, klä på mig, bli pigg, äta frukost, packa väskan och skynda mig till busshållplatsen och sen får man höra att vi börjar först 12.40! Då hade man redan varit vaken så länge och var tillräckligt pigg så det fanns ingen mening med att somna om. Istället satte jag mig vid datorn, gjorde videosarna under och spelade The Sims 2 och dödade folk. ;) Det är ju det som är det roliga med spelet! Först lär man bygga missbildade hus och göra minst lika missbildade gubbar och ta kål på dem på alla möjliga sätt. :) Mohahaha!

Skoldagen började idag med Samhällskunskap och vi har börjat med brottslighet. Äntligen är det ett område i det ämnet som jag faktiskt tycker är intressant så den inställningen  kommer öka min prestation. :) Idag gjorde jag min "debut" i att argumentera och reflektera inför hela klassen. Min SO-lärare från högstadiet vägrade höja mitt betyg just för att jag inte gjorde det då, men mitt självförtroende var alldeles för dåligt för att jag skulle kunna göra det så nu är jag jäkligt stolt över idag. ;) Kiss my ass säger jag bara till högstadiet! ;D

Efter det var det dags för historia. Våran lärare inledde med att säga: "Jag var på en fest, och folk brukar fråga mig vad jag jobbar med. 'Gymnasielärare' säger jag då och då brukar folk reagera 'Hur orkar du?! Dagens ungdomar *suck*' men dagens ungdomar är inte alls på det sättet. Ungdomarna som jag får arbeta med är så oerhört snälla och speciellt ni i sp1c, ni är en underbar klass!". Ett väldigt trevligt sätt att inleda lektionen på tycker jag. :)

Efter det var det svenska med samma lärare, då fick man springa upp fyra våningar för att sätta sig i datasalen och börja skriva på en novell. Jag har extremt dålig fantasi så jag började bara skriva lite om den första tanken som dök upp i min skalle. Det blev pensionären Berit från Brynäs som ska ta kommunala bussen till stan, gå till ica för att handla socker och mjölk. xD De som läser min blogg får veta mer om den sen när den är klar. :) Den ska iallafall lämnas in senast veckan efter jullovet.

Efter det var det kontaktlärartid fram till 16.30 (usch!). Då blev vi informerade av lärarna om att grova kränkningar har förekommit på våran skola och det är första gången det händer på flera år! Det var något om klotter från någon om sexuala kränkningar mot en kvinnlig elev och lärare. Jag hoppas att denna personen får lite vett i skallen och förstår hur jävla allvarligt det är att göra så! Hemska människa säger jag bara.

Jag kom hem halv 6 på kvällen, maten var klar, åt lite och nu har jag jobbat med detta inlägg i några timmar samt försökt plugga till ett av mina två naturkunskapsprov som äger rum på samma dag. Haha! Som tur är så förstår jag det mesta den här gången så jag hoppas att det ska gå bra. :)

Shit vad mycket det blev nu då. Måste återgå till pluggandet. :)
Kramisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0