Otursdag!

Det blev ingen blogg igår. Jag hade ingen lust att skriva igår... haha! Men nu är jag back on track! Hoppas jag... Har varit så oerhört trött den senaste tiden. Man orkar liksom inte!

Imorse tänkte jag att jag skulle vara i skolan lite tidigare än vanligt och självklart så ska bussen vara en hel halvtimme försenad! Min buss går alltid var 10:e minut och minst 4 bussar åkte förbi min hållplats - åt andra hållet. Tydligen så hade bussen fastnat på något konstigt sätt. Nej fy... X-trafik är helt värdelöst! Trots att detta kan hända vem som helst så kommer bussarna aldrig i tid! X-trafik suger!

Jag blev iaf väldigt sen till skolan och oturen fortsatte att komma. Det är fruktansvärt halt på vägarna och Vasa har ju en massa olika byggnader som man måste ta sig till. Självklart så halkade man ett antal gånger! Haha!

Hemma så bad mamma mig att göra maten. Mamma kämpar och har sig fortfarande och håller på med hushållet sjukt mycket! Hon sover väl kanske hela förmiddagen - antar jag, och sätter igång med allt när jag nästan är hemma. Hon tröttar ut sig själv helt enkelt så jag får göra maten. Haha! Jag kokade ris och stekte chickenbits. Jag som aldrig hade kokat ris förr var ju hur jäkla nervös som helst för jag visste ju inte hur man gjorde! Men på något sätt så fick jag till det! Jag kände mig så glad och nöjd över att ha lyckats göra maten och så kommer brorsan och klagar på att han vill ha nåt annat och åt motvilligt riset och surade. Där gick gränsen! Jag hade gjort allt för att inte bli sur idag men då blev jag en aning grinig på honom. xD Mamma gav mig lite sympati och skällde ut honom lite... haha!

Klockan är bara 9 men jag är så oerhört trött så jag lägger mig snart!
Natti! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0