Mår mamma sämre?

Mamma har nyligen haft panik och ångest. Ganska kortvarig men det är lika jobbigt för det. Bror min ska vara utklädd till tomte i luciatåget han ska ha i skolan på torsdag, eller om det var fredag, jag vet inte. Hans klass skulle iallfall ha träning imorgon med kläder och självklart har vi ingen tomtedräkt! Vi lyckades däremot hitta en äckligt stor tomtedräkt åt honom som pappa och min morbror änvände när de var tomtar för Pelles skull. Vi fick fylla hela dräkten med kuddar och ta en massa bälten för att byxorna inte skulle ramla ner - haha! Halvkomisk situation i dramatiken. Hur ska man reagera?! Jag tänker inte reagera alls! Kanske skratta lite, det är väl det bästa man kan göra. Pelle vart en skitcool tomte, mamma lugnade ner sig, allt är bra! :)

Har dock börjat undra om mamma mår lite sämre nu? Hon har mått hur bra som helst den senaste veckan! Hon ska på terapi nästa vecka och då mår hon alltid ganska dåligt. Är ganska glad att jag ska åka bort just den dagen och sova bort hela nästa dag så mamma hinner återhämta sig. :)

Kommentarer
Postat av: storasyster

Hej Malin!



Att få ångest o panikkänslor när man är bipolär är ju rätt vanligt. Med bra medicin går det att hålla koll. Det är jobbigt både för er och er mamma. Min son är 11 år. Han är så klok! Han säger "mamma! Lugna dig! Nu är du så där stressig igen" Jag har berättat lite om min sjukdom. Men jag säger inte att jag är sjuk, det blir för tungt för honom att bära, utan att jag har lite svängigt humör "jo, det vet jag mamma!". Han förstår...



Kram Cecilia

2009-12-09 @ 09:00:38
URL: http://www.brorihimlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0