2/2-10

Det blir svårt att sammanfatta dagen, det har varit en hektisk tisdag! Jag tar allt så kortfattat som det går.

Under min ena håltimme idag så stack jag ner på stan och köpte jackan som jag önskade mig i födelsedagspresent. Jag fick massvis med pengar istället så jag kunde köpa den och annat istället - väldigt gulligt av dem! ♥ Det var ganska långt kvar tills nästa lektion skulle börja så jag sprang in på Petters och Lottas - skivbutiken som jag var in på och köpte LP-skivan. Jag hittade en massa Alice Cooper-skivor för jättebra pris och jag blev helt till mig så jag sprang ut till närmsta swedbankautomat och hämtade ut en hundring och köpte två skivor! Jag sitter och lyssnar på den ena just nu. De är så bra!

 



I skolan fick vi se en liten konsert. Vi kollade på ett jazzband varav två av bandmedlemmarna har gått på Vasa. Jag tycker verkligen inte om jazz men bandet utstrålade glädje och kärlek till musiken så det var kul att kolla på dem när de spelade! Grymt!

Efter konserten gick jag, Simon och Micke ner på stan, in på musikbörsen, KS musik och Petters och Lottas - igen. Simon skulle tydligen hämta en LP-skiva (med Alice!!) därifrån. Micke gick och käkade något efteråt och jag och Simon gick för att hämta hans cykel. Jag skulle ta bussen hem men han övertalade mig om att gå en bit med honom. Jag tänkte ta 12:an från stan men vi hamnade på Brynäs som är halvvägs hem. Både hans och mitt hår hade frusit till is och det var rent utav svinkallt! Vid sista hållplatsen på Brynäs så fick jag nog och tog bussen. Men det var supertrevligt att gå med Simon och bara snacka! :)

Jag har nyligen färgat om håret - fortfarande svart! Jag ville bli av med utväxten och den bruna färgen på topparna. Nu är mitt hår kolsvart och jag älskar det! :) Jag har ingen bild just nu och jag har inte tiden att fixa ett just nu! Det får bli imorgon!

Jag ska skriva ett till inlägg om mammas sjukdom alldeles strax.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0