En enda stor blandning...

Rent kortfattat, annars kommer detta inlägg fylla upp hela sidan.

Igår när jag stod och stekte köttfärs till tacos så satte jag på radion för att få något att lyssna på, ett väldigt snack om Alice Cooper weekend på Rockklassiker som pågår just nu. Helt underbart! Just nu sitter jag och lyssnar på nätet och stänger av ljudet så fort en AC-låt tar slut. De spelar väl en eller två efter/före reklamavbrotten. Men det var inte detta jag skulle prata om i detta stycket. Jag upptäckte en extremt bra låt av Iggy Pop som kommer från 70-talet. Jag som är 16 har all rätt att inte känna till låtar från den tiden för den hade jag aldrig hört innan. ;) Jag ska lägga upp den här.

The passenger


När det var dags att äta kom mormor och morfar. Min kära lilla mormor gav mig 300 kr som jag ska spendera för mat i Västerås. Jag brukar få ca 260 eller nåt av henne varje månad för hon är så snäll. <3 Jag hittade 200 kr som jag hade lagt undan för att jag inte skulle spendera dem på skit så nu har jag ju tillräckligt med pengar för att köpa små julklappar till mina fina vänner iallafall. :) Det ska resten av mina pengar gå till. Däremot var jag lite sur på morfar för att han svek mig en aning och han har aldrig svikit mig förr så jag tog min chans att skälla på honom så fort han sa något olämpligt. Han är expert på det för det är humor i hans ögon. Vi satt och kollade på Idol och då fick han för sig att Peter Jihde är bög och att alla idoldeltagare är fjortisar. Jag vart riktigt jävla sur. Mormor sa "Men Idol är till för ungdomar". Jag gav honom ett litet föredrag om vad en bög är och vad en fjortis är. Han har absolut ingen aning om vad det är för något så jag förklarade. "Det är absolut inget fel med att vara bög! Det är något man föds med och inget man kan göra något åt! Du skulle lika lätt kunna vara bög själv och då skulle du definitivt inte säga sådär.". Efter vårat lilla samtal tror jag att han fick lite information i skallen så jag hoppas att han inte ska säga mer sånt där skit. Men jag fick min lilla hämnd för att han hade svikit mig. :)

Angående Idol, jag blev såååå besviken på detta land när de inte röstade vidare Mariette. Hon och Erik är/var de mest kompetenta sångarna kvar i tävlingen. Åker Erik ut nu så är idol bara en stinkande dynga. Jag tycker jättemycket om Tove och Calle med men de håller inte efter den nivån Erik sätter. Jag hoppas att Erik vinner sen skiter jag fullständigt i vem som kommer till final för det spelar ingen roll längre. ;) Heja Erik Grönwall!

Och till det sista för den här gången. Cooper-oke-tävlingen som jag och Matilda var med i gick fullständigt åt skogen. ;) Vi är enormt nöjda med våran video men vi lyckades inte ta hem något pris tyvärr. :( Är lite besviken för att vi slet väldigt mycket med våran video men vi hade enormt kul så det spelar egentligen ingen roll i slutändan. ;) Så länge vi lyckades underhålla Mr Alice Cooper så är det ju värt mödan! :D

Nu ska jag fortsätta lyssna på Alice Cooper weekend. ;)
Ha det bra!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0