Alice Cooper i Västerås!

Hoppsan där, då blev man lite försenad med inlägget om konserten. Jag vet inte om detta kommer bli något som jag måste dela upp. Jag kommer att lägga upp några bilder i samband med texten och videoklipp. Men jag lyckades fylla hela minnet i kameran med bilder och videoklipp från konserten så jag tänker absolut inte ladda upp nästan 100 bilder.

Vi kom till Västerås halv sju på kvällen ungefär. Direkt när vi klev ur bilen utan för Bombardier arena så kom det en väldigt trevlig amerikan som hade tränat lite på sin svenska och frågade mig om jag ville ha en Alice Cooper-tröja. Det var ingen tvekan om saken. "Yes sure! Give it to me!!". Jag köpte en till Matilda också som en julklapp. Båda nöjda och belåtna. :) Såhär ser den ut:

 
© Malin D
De öpnade dörrarna in till salen nästan direkt efter att vi kom in och vi fick jättebra platser på andra raden. Däremot började folk bli helt galna och började rycka i oss när första förbandet spelade. En stockholmare tog tag i våra axlar och bara skrek "YEEEAAAAHHHH KOM IGEN NU TJEJER NU ROCKAR VI FETT!!!!!!". Fan, vi blev ju skiträdda! Haha!

   
 
© Malin D
När det andra förbandet kom så kom det allt fler människor och ville stå längst fram och de blev helt galna så jag och Matilda tröttnade och letade efter första bästa sittplats längre bak på läktaren. Det blev hur bra som helst eftersom vi såg så himla mycket bättre.

 
© Malin D
Konserten började med lite läskig och lugn musik, ni vet sån där stämningsmusik i skräckfilmer. En skolklocka började ringa, duken föll ner och där stod Alice Cooper och uppträdde med School's out! Helt underbart! Jag kan omöjligt komma ihåg alla låtar han körde, men däremot tog jag några extra bilder då han körde I'm eighteen och höll på att kasta en krycka överallt.

 
© Malin D
Efter det körde han Wicked young man, följderna efter det var att han blev påhoppad av några gubbar, blev påtvingad en röd tvångsjacka och han började sjunga Ballad of Dwight Fry, vilket är en av mina absoluta favoritlåtar. De släpade in en giljotin och låste in honom i den. Då började han vråla "I gotta get outta here!!!" flera gånger och då högg de av huvudet på honom. Det kommer finnas med i ett av mina videoklipp. Jag vill inte berätta mer om avrättningarna förutom att han dödades kanske fyra gånger!!! Alla avrättningar utom en har jag på video, jag har den sista på bild.

Här kör han Billion dollar babies, stryper ihjäl Nurse Rozetta och avrättas i någon slags "trollerilåda" med en massa knivblad:
    
© Malin D
Avslutningen var helt otrolig! han uppträdde med Under my wheels och presenterade alla i bandet och bl.a vem Nurse Rozetta var. Jag trodde att det var hans dotter Calico eftersom hon brukar vara medoch uppträda på hans shower men just då var det någon annan. Han tackade publiken när låten var slut, sprang iväg bakom scenen och det blev mörkt. Alla trodde att det var slut men helt oväntat hörs samma skolklocka igen och han kommer ut igen med silvrig dräkt och kör School's out igen, fast denna gång hela låten! I början körde han bara halva så det tyckte man var lite synd då. Detta överträffade allt! Han började "prata" lite med oss i publiken när låten nästan var slut och vrålade "School's out Västerås! You're the best audience! I'll see you on the next tour!". Det var den absolut bästa konsert jag har varit på i hela mitt liv! Nu har jag inte berättat allt om den men resten förklarar sig självt i videoklippen som jag lägger ut i nästa inlägg.

  
© Malin D
Bilder som jag tycker var allmänt bra:
       
© Malin D
Jag lägger in mina videoklipp i nästa inlägg om en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0