Jagat flugor

Som de kallas, Spyflugor, har byggt bo på våran vind och flyger omkring här som massa stora fån!! Trodde att det först berodde på våran stora oreda här hemma men nej det var inte det!!! :D Jag tog en glugsmälla och försökte banka ihjäl så många som möjligt. Jag tycker inte alls om att slå ihjäl djur, insekter eller ej men de där höll på att gå mig på nerverna! Det är inte så att jag slår ihjäl hundar och katter eller något sånt men insekter är ändå lite annorlunda. :) Till slut tog pappa dammsugaren och sög in alla han såg och åkte iväg och köpte flugfällor. Några stycken har väl fastnat där nu. Det dumma är att det inte går att göra något åt boet!!! Det sägs att flugorna dör ut så småning om.

Tycker att mamma var väldigt duktig idag som fick plocka undan och ha sig för att leta efter boet. Hon som brukar vara så trött annars och bara ligga i sängen. Min mamma kan hon med! :) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0