Hiss och diss?

Efter en stor upplevelse igår i Stockholm så får jag stor lust till att börja hissa och dissa i bloggen. Och det är så många andra som gör det så då kan väl jag lika gärna göra det med. :) Det verkar kul!

Hiss:
* Busschauffören på sgsbussen - förklarar senare
* Min familj
* Gröna lund
* Gävle

Diss:
* Sgsbussen - förklarar senare
* Rökare
* Fyllon
* Träningsvärk!

Började med denna för att när jag och Jonna skulle kliva på bussen till Stockholm igår så sa chauffören att mitt namn inte stod med på listan trots att jag hade bokat över en vecka innan! Men han lät oss åka med ändå och gav oss en returbiljett så vi kunde ta 18:30-bussen tillbaka sen. Vi tänkte att om vi går tidigt från Gröna lund så skulle vi hinna gå på bussen innan den blev full. När vi kom till terminalen så såg vi på anslagstavlan att bussen skulle åka från gate 17 så vi satte oss där i ungefär en timme och väntade. Bussen brukar liksom komma en kvart innan den åker och den gjorde aldrig det så jag gick ner för att kolla anslagstavlan igen och då stod det absolut ingenting om Gävle-bussen så jag och Jonna fick mer eller mindre panik och sprang runt och frågade allt och alla om den bussen men ingen visste nånting så när den var halv så gick Jonna till informationen och frågade och hon fick stå i kö i fem minuter och då sa dom att dom hade ändrat det i sista minuten till 18:32 från gate 11 och när vi fick veta det så hade bussen åkt för 1 minut sen!!!! Och det var sista bussen hem så vi fick ännu mera panik och blev jättefrustrerade så jag ringde mamma och sa det att sista bussen hade åkt från en annan gate utan att vi visste det så min fina familj kom och hämtade oss. ♥ Efter att ha skjutsat hem Jonna så var vi kanske hemma vid 0:40 eller nåt när vi egentligen skulle ha varit hemma 20:40. Har aldrig mått så bra av att vara hemma i Gävle igen. Gamla, lilla, hederliga Gävle forever in my heart. Här kan jag stanna för alltid!

Kommentarer
Postat av: saandy

jobbigt me bussarna ju :O men bra att ni hade kul på grönan :)

2009-08-16 @ 17:59:49
URL: http://piratflickan.blogg.se/
Postat av: Joinaz

Hahaha, gud vilken tur att vi har så underbara föräldrar. Speciellt dina som kom och hämtade oss.

Fast det var ä'ndå min absolutaste bästa dag denna sommar:D

2009-08-17 @ 13:06:58
Postat av: Malin

Joinaz: Haha jaa bortsett från det så var det ändå värt allt skit vi fick ta! ;D

2009-08-17 @ 13:29:48
URL: http://thesagaofmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0