Fiska på sjön

Sista dagen på sommarlovet nu. I'm going to miss you!

Jag, pappa och Pelle åkte ner till en sjö i Skutskär och fiskade. Det var Pelles första gång dessutom så det var väl extra kul för honom. ;) Först så fick pappa en liten aborre som hade svalt kroken så han lyckades inte få bort den ur den stackars firren och vad gör han då?! JO!!! Han bryter av hela jävla nacken av fisken så blodet bara sprutar av den och jag och Pelle bara sitter och skriker och tjuter och grinar som fan. Det var så äckligt! Jag trodde att jag skulle kräkas! Usch!!!! RIP lilla firren!

Efter det lyckades Pelle få en jättestor aborre som inte hade svalt kroken så de slängde ner aborren i hinken tillsammans med den döda. Pappa fick en stor mört oxå som såg ut att vara något slags psykfall. Den hamnade också i hinken med aborrarna. Av någon anledning dog den också! :O Läskigt! Den mörten döpte jag till Nanne 2 eftersom den hade orange ögon. Jag lyckades få en mört innan som jag döpte till Nanne men jag släppte ut den igen för jag ville inte att pappa skulle göra den illa. :) Fick en annan också som jag inte kommer ihåg vad det var. En liten en var det iallafall. Släppte ut den med. Jag känner mig så duktig! Jag har ett rent samvete när det gäller mina fiskar. :)

Vila i frid aborren och Nanne 2! ♥
Som sagt, skola imorgon. Börjar bli enormt nervös!!! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0